Київ, Є. Коновальця, 36, корпус №1, каб. 905
(068) 739 37 70
(050) 975 78 29
Парфенюк Ігор Миколайович
(063) 674 45 52
Яцевський Ярослав

Новини

Блогосфера та блогінг

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

На разі ведення блогу з цікавого хобі та освоєння нових територій перетворилося для багатьох на повноцінну роботу. Що таке блог? Хто такий блогер? І як розвивається блогосфера зараз? Читайте в новій статті від ФЗГіЖ.

 Блог (англ. blog, від web log - «мережевий журнал чи щоденник подій») - це вебсайт, головний зміст якого - регулярно додавані записи, зображення чи мультимедіа. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості. 

Блогерами  називають людей, які ведуть блог. 

Разом з блогом та блогером приходить до нас і поняття блогосфери, тобто, сукупності всіх блогів. Вона побудована на постійних комунікаціях блогерів та читачів, адже у середовищі блогосфери подача тісно пов’язана зі сприйняттям та обміном інформації. 

Які бувають блоги?

  1. За автором (авторами):
  • Особистий (авторський, персональний) блог — ведеться однією особою (як правило — його власником);
  • «Примарний» блог — ведеться від імені чужої особи невизначеною персоною;
  • Колективний або соціальний блог — ведеться групою осіб за правилами, які визначає власник;
  • Корпоративний блог — ведеться усіма співробітниками однієї організації;
  1. За наявністю мультимедіа:
  • Текстовий блог — блог, основним змістом якого є тексти;
  • Фотоблог — блог, основним змістом якого є фотографії;
  • Музичний блог — блог, основним змістом якого є музичні файли;
  • Подкаст і блогкастинг — блог, основний зміст якого надиктовується та викладається у вигляді аудіофайлів, наприклад, MP3-файлів;
  • Відеоблог — блог, основним змістом якого є відеофайли;
  1. За особливостями змісту:
  • Контентний блог — блог, який публікує первісний авторський текст;
  • Мікроблог — блог, дописами в якому є короткі щоденні новини з власного життя користувачів (див. Мікроблогінг);
  • Мониторінговий блог — блог, основним змістом якого є відкоментовані посилання на інші сайти чи блоги;
  • Цитатний блог — блог, основним змістом якого є цитати з інших блогів;
  • Сплоґ — спам-блог;
  1. За технічною основою:
  • блог Stand-alone — блог на окремому хостингу та рушії (CMS);
  • блог на блог-платформі — блог, який ведеться на потужностях блог-служб (LiveJournal, LiveInternet та ін.);
  • Моблог — мобільний блог, який наповнюється з мобільних чи портативних пристроїв;

Станом на кінець 2009 року українська блогосфера налічувала більше півмільйона блогів, з яких активними (тобто такими, що оновлювались хоча б раз на три місяці) є 15 %. Колись найпопулярнішою платформою серед українських блогерів була LiveJournal. Станом на 20 травня 2010 р. кількість блогів у livejournal, у профілі яких заявлена Україна як місце проживання власника блога, становила близько 256 тис.

Наразі, величезної популярності набувають блоги на платформах Instagram та Facebook, де також активно розвивається українська блогосфера. Зокрема, важливою складовою цих блогів є поширення україномовного контенту та популяризація української мови.

 

Навіщо нам блогери?

Завдяки блогерам світ став відкритішим, ми дізнаємось інформацію, отриману з досвіду конкретної людини. Нам розповідають про нові продукти, висвітлюють проблеми.  За рахунок діяльності в мережі робота блогерів стає дедалі важливішою. Однак не варто думати, що блогери та журналісти – одне й те саме і вони витіснять медійників.

Мета журналіста – добути нову інформацію, а блогера – проаналізувати і обробити вже відоме, сублімуючи це у свій контент. Варто зазначити і те, що журналісти більше про об’єктивне, в той час як блогери говорять від першого обличчя. Загальна ж зміна інформаційного суспільства і перехід людства на альтернативні технології лише доводить нам, що скоро питання “блогер – це професія?” стане риторичним.

 

На Факультеті зв’язків з громадськістю і журналістики студенти мають змогу поглиблено вивчати всі секрети та тонкощі цієї сфери на парах з предмету “Блогосфера та блогінг”. Під час лекцій вони дізнаються про сам механізм блогосфери в Україні, її розвиток, про види блогових платформ та правила створення блогів, а на практичних заняттях самостійно створюють власний блог з урахуванням усіх вивчених правил та технологій.

 

 

logo-bottom.jpg

ЗВ'ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ (PUBLIC RELATIONS) ТА РЕКЛАМА:

Консультують:

ЖУРНАЛІСТИКА:

Консультують:

  • Лисинюк Марина Віталіївна
    (098) 341 49 30
  • Галудзіна-Горобець Вікторія Ігорівна
    (096) 824 31 54
© 2021 Факультет зв’язків з громадськістю і журналістики.

Search