Київ, Є. Коновальця, 36, корпус №1, каб. 905
068 739 37 70
Ігор Миколайович Парфенюк

Новини

Микола Васильков: «Журналістика – це альтернативна влада»

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

На Факультеті зв’язків з громадськістю і журналістики відбувся майстер-клас радника-консультанта головного тренера збірної України з футболу Андрія Шевченка, спортивного репортера, журналіста та ведучого – Миколи Василькова. Організувала зустріч креативна команда соціального проекту ФЗГіЖ «Школа PRактиків».

«Журналістика – альтернативна влада, завдяки якій перед вами відкриються всі кабінети та налагодяться корисні зв’язки. Це першокласний стартовий майданчик для створення успішної кар’єри в будь-якій сфері», – зауважив на початку майстер-класу спікер.

Далі досвідчений репортер розкрив особливості спортивної журналістики, зазначивши, що нині вона перебуває в стані кардинальних змін і перестає бути нішевою. Майже кожне друковане чи Інтернет-видання містить рубрику «Спорт», інтерпретуючи та розставляючи акценти відповідно до тематики.

До того ж, змінився формат подачі інформації: майже всі новини створюються в онлайн-режимі з шаленою швидкістю та переміщуються на майданчик смартфону. Завдяки цьому спортивний фанат, який не має змоги бути присутнім на грі чи переглядати її на екрані телевізора, з легкістю може дізнаватися головні новини, моніторячи улюблені сайт чи паблік.

Щодо створення матеріалу для широкого кола аудиторії, Микола Васильков радить не писати вступ, зав’язку, основну частину, кульмінацію, розв’язку й кінець. Найголовніше, за його словами, повинно міститись на початку.

Наприкінці першої частини майстер-класу молодь із приємністю довідалась, що навіть мегавідомий екс-футболіст, а нині тренер української збірної з футболу Андрій Шевченко долучився до журналістики: він підписав контракт з італійським спортивним онлайн-сервісом і буде висвітлювати 10 футбольних матчів на рік.

Друга частина майстер-класу була присвячена public relations. Микола Васильков визначив відмінності роботи прес-служби та мас-медіа: «Головне, пам’ятати, що працівник ЗМІ – представник споживача інформації, тобто він обирає тему матеріалу, виходячи із зацікавлень читача чи глядача. У свою чергу, завдання прес-служби відстоювати інтереси свого клієнта, створювати його імідж, фільтрувати те, що про нього пишуть, показують чи говорять».

Зупинившись на іміджевій стратегії збірної України з футболу, радник-консультант Андрія Шевченка виділив два найголовніші аспекти:

  1. Гравці команди навіть поза межами футбольного поля позиціонують себе як прекрасний і дружний колектив зі своїми традиціями, правилами та інтересами.
  2. Головний тренер прагне, щоб преса висвітлювала інформацію щодо збірної лише в контексті спорту, а не приватного життя.

Майбутніх піарників і працівників ЗМІ цікавило, з яких причин прес-служби досить часто відмовляють журналістам у поданні інформації, організації інтерв’ю чи участі клієнта в передачах.

«Це неправильна позиції. Якщо з вами не хочуть спілкуватися – це означає, що людина не прагне бути відкритою до народу. На жаль, нічого з цим зробити не можна. Єдине, що я б вам підказав, це бути настирними – і рано чи пізно все-таки отримаєте бажану зустріч із потрібною особистістю», – відповів фахівець у сфері PR.

Також Микола Васильков дав молоді практичні поради для професійної реалізації:

  1. Використовуйте принцип «віддалена мета»: чітко сформулюйте та поставте собі ціль і прямуйте до неї маленькими, однак впевненими кроками.
  2. Йдіть на практику, працюйте безкоштовно, не бійтесь будь-якої роботи. Це допоможе вам краще зрозуміти механізм журналістики та зарекомендувати себе в цій сфері.
  3. Будьте ініціативними та винахідливими. «Якщо перед вами зачиняють двері – лізьте у вікно».

По завершенні майстер-класу студенти поставили гостю запитання та влаштували яскраву фотосесію.

bottom-logo.png

Консультує:
(068) 739 37 70
Парфенюк Ігор Миколайович

© 2018 Факультет зв’язків з громадськістю і журналістики.

Search