
PepsiCo вся правда про компанію
Від сиропу для покращення травлення – до одного з найбільших виробників безалкогольних напоїв планети. Pepsi більше, ніж 100 років намагається вибороти першість на ринку, змагаючись з одвічним суперником – Coca-Cola.
Ідея створення пепсі-коли
Газована вода Pepsi з'явилась на світ ще наприкінці 1890 року – в період шаленої популярності так званих "фонтанів із содовою". Апарати з газованою водою стояли чи не в кожній американській аптеці, даючи клієнтам змогу не лише купити потрібні ліки, а й поспілкуватись за склянкою освіжаючого напою.
Фармацевт з Північної Кароліни Калеб Бредхем вирішив створити напій, який був би не лише смачним, але й корисним для здоров'я.
Ідея виникла не просто так: до складу чи не всіх тогочасних аптечних напоїв додавали ті чи інші наркотики. Зокрема, в кока-колу, головного конкурента пепсі, яка з'явилась на ринку десятиліттям раніше, аж до 1903 року додавали кокаїн – цілком безпечну за тодішніми мірками речовину.
До складу ж пепсі ввійшли:
- екстракт горіхів коли;
- сироп;
- ваніль;
- пепсин – фермент для покращення травлення. Бредхем поєднав слова "пепсі" та "кола" – так з'явилась Pepsi-Cola.
Нове ім'я напою мало більший успіх, ніж перша невибаглива назва Brad's drink, тобто "напій Бреда". Ще одна версія походження назви походить від слова "диспепсія" – захворювання шлунково-кишкового тракту.
Напій, за словами Бредхема, мав покращувати роботу шлунку. Цю особливість для залучення клієнтів PepsiCo використовуватиме ще багато років потому.
Історик Боб Стоддард розповів, що в 1906 році Pepsi успішно відповідали правилам Закону про чисту їжу та ліки, згідно з яким стало заборонено додавати небезпечні речовини у продукти. Для цього Pepsi не довелось змінювати рецептуру, тож його прозвали "чистим напоєм".
Бредхем вірив, що пепсі-кола була настільки безпечною для здоров'я, що її могли пити навіть діти. На основі цього придумали рекламу.
Повернення шаленої популярності напою
Аби догодити покупцям, у 1930 роках PepsiCo презентували 350-мілітрову пляшку за нікель, водночас як їхні конкуренти продавали вдвічі меншу банку за ту саму ціну. Ідея – спрацювала.
За словами письменника Марка Пендеґраста, Сoca-Cola були такими впевненими у собі, що сказали: "Нам байдуже до PepsiCo і їхнього напою, ми продовжимо продавати наші маленькі пляшки". Тож незаможні люди купували пепсі-колу, і, попри образ напою для нижчого класу, вона почала доволі добре продаватись. Тоді в Coca-Cola зрозуміли, що в них з'явився серйозний конкурент.