Київ, Є. Коновальця, 36, корпус №1, каб. 905
068 739 37 70
Ігор Миколайович Парфенюк

Новини

Еволюція, революція, реінкарнація, або Три способи оновити бренд.

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Немає нічого вічного. Все змінюється: запити суспільства, естетичні тренди, економічна ситуація, смаки споживачів і виклики бізнесу. Не дивно, що й брендам доводиться змінюватися, розвиваючись відповідно до вимог часу та власних внутрішніх завдань. Компанії, що існують на ринку десятиліттями, за свою історію міняли публічний імідж багато разів. Добірки варіацій логотипів гігантів ринку на кшталт Coca Cola або Apple — завжди цікава картина, що нагадує відому ілюстрацію еволюції людини.

Однак зміни бренду не завжди відбуваються еволюційним шляхом — іноді ситуація потребує революційних змін. Та в цьому й полягає головна складність ребрендингу. Недостатньо просто «скинути з трону» старий логотип, позиціонування або цінності бренду — необхідно змінити бренд, не змінюючи його ДНК. За свою історію наше агентство реалізувало десятки проектів ребрендингу. Досвід показує, що 99% ребрендингових кейсів поділяються на три типи залежно від цілей і завдань, які переслідує оновлення бренду.

I. Візуальна еволюція бренду

Час диктує умови: змінюється мода, естетика, візуальні тренди та навіть технічні можливості графіки. Будь-який знак з часом застаріває, при цьому іноді набуваючи нових, невідповідних для бренду смислів (ретростиль, наприклад). Щоб зберегти імідж — потрібно змінити знак. Такий вид ребрендингу передбачає оновлення логотипу та фірмового стилю відповідно до актуальних графічних тенденцій, при цьому основа знака зберігається незмінною. В останнє десятиліття в результаті таких проектів відбувається візуальне спрощення знака, «очищення» графіки від зайвих елементів, створення більш лаконічної естетики бренду.

Приклад візуальної еволюції бренду —  корпорація Harveast, в результаті якої старий логотип помітно змінився, став простіше читатися, але зберіг впізнаваність.

II. Новий курс бренду

Іноді ребрендинг стає відповіддю не на зовнішні вимоги до іміджу компанії, а результатом внутрішніх змін бізнесу. Зростання та розвиток завжди тягнуть за собою нові цілі та пошук шляхів їх досягнення. Просто редизайну вже недостатньо (при цьому він може бути частиною реалізації нового курсу бренду та втілювати нові цілі). Цей тип ребрендингу передбачає ґрунтовне оновлення іміджу компанії — формування нових обіцянок бренду споживачам та цінностей, репозиціонування на ринку. Залишається тією ж лише назва.

Приклад подібного виду ребрендингу — кейс корпорації «Арсенал». Підприємство десятиліттями обслуговувало потреби українських збройних сил, а з розвитком корпорації «Арсеналу» знадобився бренд, орієнтований на зарубіжний ринок. Ми розробили нове позиціонування та корпоративний слоган, логотип і фірмовий стиль. В результаті ребрендингу зберігся дух компанії та зв’язок зі знаменитим конструкторським бюро заводу «Арсенал», але при цьому корпорація отримала сильний і сучасний оборонний бренд для роботи з іноземними клієнтами.

III. Реінкарнація бренду

Третій вид ребрендингу — найрадикальніший. По суті, це «реінкарнація» бренду — адже нова версія практично повністю замінює попередню. Іноді від «старого» бренду залишаються тільки бізнес-процеси та виробничі потужності. В такому випадку ребрендинг нагадує проект створення бренду з нуля.

 

 

bottom-logo.png

Консультує:
(068) 739 37 70
Парфенюк Ігор Миколайович

© 2020 Факультет зв’язків з громадськістю і журналістики.

Search