Київ, Є. Коновальця, 36, корпус №1, каб. 905
068 739 37 70
Ігор Миколайович Парфенюк

Новини

Історія успіху Zara: як заманює покупців один з найвідоміших брендів світу

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Модні ретейлери – це магазини, де аналоги речей із подіуму можна купити задешево, а асортимент там змінюється із шаленою швидкістю. Один з таких – Zara, яка має понад дві тисячі магазинів в світі та користується величезною популярністю.

Концерн Inditex – одна з найбільших дистриб’юторських груп у світі. Вона володіє понад 7000 магазинів та керує над вісьмома всесвітньо відомими брендами: Massimo Dutti, Pull and Bear, Oysho, Uterque, Stradivarius та Bershka. Напевне, ви не раз заходили у ці магазини в торговельних центрах свого міста. 

Та справжньою зіркою концерну, яка приносить йому найбільше прибутку, є іспанська компанія Zara. Минулого року статки її засновника – Амансіо Ортеги – сягнули 70-ти мільярдів доларів. Це зробило його другою найбагатшою людиною у Європі та шостою у всьому світі. Та от секретів успіху Ортега вам не розкаже, бо за усе життя дав лише три інтерв’ю, а до 1999-го року у мережі не було його жодної фотографії.

Як починалася історія Zara

Почалось все у 1975-му році в іспанській Ла-Коруньї. Тоді ще місцевий підприємець Амансіо Ортега вирішив відтворити моделі відомих дизайнерів, використавши більш доступні матеріали. Так, на вітринах першого магазину Zara з’явились копії речей з подіуму – але за значно нижчою ціною. Таку політику компанія сповідує і зараз.

Через це компанію неодноразово звинувачували у плагіаті. Із Zara безуспішно судився модний дім Christian Louboutin – за схожість їхньої пари туфель з його фірмовим взуттям. А три роки тому групу Inditex звинуватили у плагіаті більше сорока художників-ілюстраторів. Та на все це Zara має коротку відповідь: “не крадемо, а черпаємо натхнення”.

Секрет успіху компанії Zara

А тепер – до головного секрету успіху. Zara заробляє менше на речах, але продає їх дуже багато. І у цьому плані їм немає рівних. Нову бізнес-стратегію, яку вдалось розробити Амансіо Ортезі, зараз вивчають у топових університетах світу.

Чому? У той час, коли більшість інших брендів користувались послугами аутсорсингових компаній – фактично передавали частину своїх завдань іншим людям – Zara самостійно контролювала усі виробничі процеси. Там не співпрацювали з посередниками чи агентами, самі закуповували матеріали та розробляли дизайн. До того ж, працювали з бюджетними тканинами та використовували дешеву робочу силу.

 

Скільки Zara витрачає на рекламу

І на сам кінець – про рекламу. На неї Zara витрачає мало. Адже навіть без банерів чи розсилок у соцмережах вона попереду конкурентів. Просто існує інший спосіб залучення клієнтів – вигідне розміщення магазинів. Зазвичай вони відкриваються на головних вулицях великих міст, поруч із люксовими бутіками.

До прикладу, за приміщення площею більше 3 тисяч квадратних метрів на 5-ій авеню у серці Нью-Йорка Zara заплатила 324 мільйони доларів.

 

 

bottom-logo.png

Консультує:
(068) 739 37 70
Парфенюк Ігор Миколайович

© 2020 Факультет зв’язків з громадськістю і журналістики.

Search